Solikka tulilleja mallien kimppuun
Ryhmä 3:n osalta suunnitelmat ovat edenneet ideamatriisien kautta siihen vaiheeseen, että ryhmän seuraavana vaiheena on alkaa piirtämään ja mitoittamaan osia, jotta vuoden loppuun mennessä kaikki oli valmista, ja osien valmistus voisi alkaa.
Aivan yhtä ruusuilla tanssimista taival tähän asti ei ole ollut, sillä kuten yleensä aina, suunnitelmat muuttuvat. Ryhmälle muodostui alkuvaiheessa akselistorakenteesta tietty malli, joka oli erittäin kestävä ja perustui hyvin pitkälti osien "bolt-on"-ominaisuuksiin. Kuitenkin malli havaittiin turhan järeäksi ja ylimitoitetuksi, ja tämän vuoksi ryhmä vaihtoikin rakennetta hieman kevyempään putkirakenteeseen.
Jotta projekti ei noudattelisi jokaista viime vuosien mallia, on projektiin haettu jotain aivan uutta. Peristeinen raidetanko-ohjaus heitettiin pois valinnoista ja tilalle on valikoitunut hammastanko-ohjaus. Tähän on tarkoitus myös yhdistää kardaaniakselilla ohjaus takapyöriin. Hommassa riittää vielä suunnittelemista varsinkin, kun maavara täytyy saada pieneksi ja toisaalta istuinkorkeus ei voi ylittää 300 mm.
Ensimmäinen yhteinen mäkiautopalaverikin saatiin pidettyä, ja paikalle oli eksynyt suunnitelmia jokaiselta ryhmältä. Palaverissa päiviteltiin tietoja, jotta kevätpuolella osat sopisivat mahdollisimman hyvin yhteen, eikä pikaratkaisuihin tarvitsisi turvautua.
Kuva. Ensimmäiset SolidWorks -luonnokset on saatu tehtyä.
Oman tien kulkeminen on aina arvostettavaa, kopioista ei ole kuin harmia..vaikuttaa lupaavalta!
VastaaPoista