Viimeinen rutistus ennen kliimaksia
Mäkiautoryhmän osalta valmistusosio vetelee viimeisiään. Runko/Penkki/Ratti -ryhmä on saanut kiikutettua omat osansa jo Sammion nurkkaan, ja akselistoryhmänkin osalta homma alkaa näyttää pikkuhiljaa buenolta. Kevät on ollut raskas, sillä muutoksia olemme joutuneet tekemään melkoisella mitalla. Ensimmäinen muutoskohde tuli hammastanko-ohjauksen osalta, kun sponsorimme ei onnistunut lähettämään meille tarvitsemiamme hammastanko. Homma lyötiinkiin aivan uusiksi, ja hammastangot tehtiinkin laserilla Tulevaisuuden tehtaalla. Alun perin jyrsimällä tehdyksi suunnitellut vaihdelaatikot tehtiin niin ikään laserilla.SolidWorks saikin laulaa urakalla, jotta kaikki osat saataisiin valmiiksi aikataulussa. Käytännössä lähes kaikki osat tuli mallintaa uusiksi. Hommaa siis riitti. Vaikeudut kuitenkin on voitettua ja osat saatiin valmistettua. Kokoonpanovaihe lähestyy.
Pääsiäsloma vietettiin hiekkalaatikolla...
mutta vanteet on hiekkapuhallettu:
Viime viikolla pääsimme myös ankaraan hitsaustyöhön. MasterTig lauloi, ja kyllä se Migikin sai kyytiä ihan urakalla. MIG:n kanssa taistelua herätti ohjelmat, kun lankaa tuli lähemmäs 1 km /min kuin tarvittava 5 m/min. Kuitenkin Sir Rötkön avustukselle löydettiin Mig:in sopivat hitsausparametrit ja saumakin oli sen mukaista.
Hitsaustyö on tarkoitus viimeistellä tällä viikolla, jotta ensi viikolla päästään lyömään osia kasaan.
Ensin vähän kokeiltiin....
ja työssä myös onnistuttiin (Pyörän kiinnike)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti